راهنمای عیب یابی سیستماتیک برق پراید

 

pride electrical diagnosis

فرمت : pdf

حجم : 500 kb

دانلود فایل

 برای مشاهده آموزش  به ادامه بروید

" با تشکر

ادامه مطلب

 

کاپوت را بالا بزنید، در قسمت بالای باتری کنیستر را از پهلو گرفته به صورت کشویی به سمت بالا بکشیدبه ادامه بروید

ادامه مطلب

 
 
برای راحتی کار ابتدا هواکش را با باز کردن پیچ های آن خارج کنید.

 

 

ادامه مطلب

 

برای مشاهده مراحل به ادامه مراجعه نمایید

ادامه مطلب

هنگامیکه لامپ چراغ جلوی ماشین پراید (مثلا سمت راست)بسوزد برای رانندگی در شب حتما باید لامپ را تعویض کرد اما اگر تاحالا خودتان اینکار را انجام نداده اید با استفاده از تصاویر زیر به راحتی اینکار را انجام دهید و در وقت و هزینه صرفه جویی نمایید.

 

1-باز کردن هواکش جهت سهولت

 

2-باز کردن حلقه ی لاستیکی پیچی نگهدارنده و هم چنین بیرون آوردن فیش از لامپ-این کار را با دقت انجام دهید تا ضامن نگهدارنده که در داخل قرار دارد موجب شکستن محفظه ی لامپ نشود.

 

 

3-بقیه را در ادامه مطلب مشاهده کنید

 

 

4-....

 

5-.....

 

ادامه مطلب

نمایش عملکرد فن پراید

با سلام

تقدیم به دوستان

عیب يابي سیستم سوخت رسانی:

1.فلوت کردن کاربراتور(سرریز شدن):

اولین علت:گیر کردن سوزن شناور به علت عیور مواد خارجی موجود در سوخت.

برطرف کردن عیب:سوزن شناور را پیاده کرده و ان را کاملا تمیز کنیم.

دومین علت:کثیف بودن صافی بنزین.

برطف کردن عیب:صافی بنزین را پیاده و ان را کاملا تمبز کنیم.

سومین عیب:بالا بودن سطح سوخت پیاله.

برطرف کردن عیب:سطح ... به ادامه بروید

عیب یابی سنسورهای خودرو از روی شکل ظاهری

سنسور دور موتور:
1- روشن نشدن خودرو به دلیل ارسال نشدن سیگنال ها به ECU برای پاشش سوخت
2- نمایش ناصحیح دور موتور خودرو در زمان روشن بودن ماشین.
3- ایجاد حالت CUT OFF قبل از رسیدن دور موتور به رد لاین.
4- ثابت ماندن یا حرکت نکردن دور سنج از یک دور موتور مشخص.

سنسور فشار هوای ورودی:
در خودرو های انژکتوری که مجهز به سنسور اکسیژن نمیباشند با از کار افتادن این سنسور بد کار کردن موتور خودرو به وضوح قابل مشاهده و حس

راه تشخیص یک لاستیک تازه تولید شده با لاستیک انباری 

از دغدغه ها ونگرانی ها رانندگان در زمان خرید لاستیک، خرید یک لاستیک تازه تولید شده است.

متاسفانه در کشور ما لاستیکهای خارجی بیشماری وجود دارد که بیش از پنج سال از تاریخ ساخت انها گذشته است.این مورد برای لاستیکهای ساخت داخل کمتر وجود دارد.

خطرات این لاستیکها با توجه به شرایط اب و هوائی گرم و جاده های پر دست انداز،رعایت نکردن سرعت مطمئنه و خانواده های پر جمعیت و تکمیل ظرفیت کامل خودرو توسط افراد خانواده،  ... باعث ناامنی استفاده از این لاستیکها در جاده های کشور به خصوص در زمان مسافرت و استفاده از خودرو در مدت زمان و ساعت بیشتر می گردد.

این لاستیکها که در بازار به اصطلاح لاستیک انباری شناخته می شونند.به دلایل مختلفی نظیر توقیف محموله های قاچاق، عدم فروش در یک کشور به دلایل مختلف و انتقال انها به یک کشور ثالث و یا لاستیکهائی که در یک سری ساخت در کارخانه مشکل فنی داشته که توسط تولید کنندگان به کشورهای جهان سوم قاچاق می گردنند.و دلایل بسیار دیگر که فقط سازندگان از ان باخبر هستند.

این لاستیکهای انباری توسط فروشندگان جزئی با قیمتی در حدود ده الی بیست هزار تومان کمتر از لاستیکهای تازه تولید شده از عمده فروشان لاستیک خریداری می گردد.در زمان خرید فروشندگان از وضیعت انباری بودن ان اطلاع می یابند.متاسفانه این صداقت در زمان فروش به مشتریان وجود ندارد و بدون اطلاع به مشتری و با همان قیمت لاستیک تازه تولید شده به مشتری از همه جا بیخبر فروخته می شود.

این لاستیکهای انباری هیچ تفاوت ظاهری با یک لاستیک تازه تولید شده ندارند. وازنظر شکل ظاهری نمی توان تشخیص انباری بودن ان را داد.سازندگان خودرو جهت مشخص نمودن زمان تولید لاستیک ملزم به ثبت تاریخ ساخت هستند.

 متاسفانه این تاریخ به گونه ائی برلاستیک درج شده که توسط مصرف کننده به راحتی قابل تشخیص نیست.با مطالعه مطلب ذیل به راحتی میتوانید زمان تولید لاستیک را متوجه شوید.در جداره بیرونی لاستیکها یک عدد چهار رقمی درج شده است که مشخص کننده زمان تولید ان است. این عدد بر اساس سال تولید و تعداد هفته است. دو رقم اول تعداد هفته و دو رقم اخر سال تولید را نشان می دهد.

فرضا درج عدد 1607بر روی یک لاستیک یعنی این لاستیک در هفته شانزدهم سال 2007 تولید شده است.اگر این عددسه رقمی باشد به معنای تولید قبل از سال 2000 می باشد

http://www.tehrantire.com/index.php/articles/54-1387-08-08-09-06-53

 

 

روش عیب یابی کولر خودرو

روش عيب يابي سيستم كولر:
مشكل: هواي خروجي از كانال هاي كولر به اندازه كافي خنك نيست.
علت ها:
1- دريچه ورودي هواي خارج خودرو باز است.
روش اصلاح: دريچه را ببنديد.
2- تسمه كمپرسور خوب سفت نيست و لغزش دارد.
روش اصلاح: يا تسمه را تعويض كنيد و يا اگر سالم است آنرا به اندازه كافي سفت كنيد.
3- شير آب رادياتور بخاري باز است.
روش اصلاح: شير آب بخاري را ببنديد و در صورتي كه در خودرو شيري به اين منظور پيش بيني نشده شيلنگ آب بخاري را با پوسته موتور يكسره كنيد.
4- دريچه بخاري باز است.
روش اصلاح: دريچه بخاري را ببنديد.
5- پره هاي كندانسور توسط ذرات ريز مسدود گشته.

 

...............


تنظیم دستی چراغ های جلو:

 

قبل از هر چیز باید باد لاستیک های خودرو را تنظیم کنیم.برای تنظیم نور بالا و پایین باید از پیچ های تنظیمی که در پشت کاسه چراغ ، چراغ های جلوی خودرو قرار دارد استفاده کنیم.برای شروع کار باید خودرو را در مقابل دیوار سفیدی با فاصله تقریبی 5/7 متر پارک کنیم.سپس فاصله زمین تا چراغ ها را در خودرو اندازه گرفته و روی دیوار علامت بزنیم هم چنین فاصله بین دو چراغ را نیز اندازه گرفته و روی دیوار علامت بزنیم.

بعد از این کار نور بالا را روشن می کنیم نقطه ای که بیشترین میزان درخشندگی را دارد باید روی دو نقطه علامت خورده بر روی دیوار باشد.در صورت عدم تنظیم بودن نور باید با پیچاندن پیچ های تنظیم نقاط تابیده شدن نور را به سمت بالا و پایین و یا چپ و راست منتقل کرد تا درخشندگی صحیحی داشته باشیم.معمولا پیچ ها به این صورت هستند که یک پیچ برای تنظیم نور به بالا و پایین و یک پیچ برای تنظیم نور به چپ و راست رفتن نقاط نور به کار می روند.

چون نور بالا و پایین در قالب یک لامپ دو کنتاکت تولید می شود پس با تنظیم نور بالای خودرو نورپایین نیز خود به خود تنظیم می گردد.

متاسفانه در کشور ما لاستیکهای خارجی بیشماری وجود دارد که بیش از پنج سال از تاریخ ساخت انها گذشته است.این مورد برای لاستیکهای ساخت داخل کمتر وجود دارد.

خطرات این لاستیکها با توجه به شرایط اب و هوائی گرم و جاده های پر دست انداز،رعایت نکردن سرعت مطمئنه و خانواده های پر جمعیت و تکمیل ظرفیت کامل خودرو توسط افراد خانواده، ... باعث ناامنی استفاده از این لاستیکها در جاده های کشور به خصوص در زمان مسافرت و استفاده از خودرو در مدت زمان و ساعت بیشتر می گردد.

این لاستیکها که در بازار به اصطلاح لاستیک انباری شناخته می شونند.به دلایل مختلفی نظیر توقیف محموله های قاچاق، عدم فروش در یک کشور به دلایل مختلف و انتقال انها به ی

ک کشور ثالث و یا لاستیکهائی که در یک سری ساخت در

ادامه مطلب

چگونه با خودرو صفرکیلومتر رانندگی کنیم؟
     

قبل و بعد از تحویل خودرو

وقتی مشتری برای تحویل خودرو مراجعه می کند باید به چند نکته توجه داشته باشد. مهندس فریبرز زینالی، مدیر مهندسی خودروی شرکت خدمات پس از فروش ایران خودرو ضمن تائید این موضوع می گوید: خودروهایی که به مشتری تحویل داده می شود باید فرآیند موسوم به PDS یا Pre Delivery Service را پشت سر گذارد. این فرآیند به این معنی است که پیش از تحویل خودرو به مشتری، مجموعه ای از فعالیت ها و کارکردهای خودرو در بخش های عملکردی خودرو مورد بررسی قرار می گیرد تا مطمئن شویم خودرو با عملکرد کامل و صحیح در اختیار مشتری قرار می گیرد. فرآیند دیگری وجود دارد که تحت عنوان Handover از آن نام برده می شود. به این معنی که مشتری به مدت 30 تا 40 دقیقه در زمی

ادامه مطلب

 

مصرف سوخت خودرو را چگونه کاهش دهیم؟
     

سال‌ها پیش تنها دغدغه مردم برای خرید اتومبیل به قیمت آن ارتباط پیدا می‌کرد. در سال‌های اخیر اما دیگر قیمت خرید اتومبیل به‌عنوان تنها فاکتور مهم در خرید به شمار نمی‌رود.

افزایش نرخ قیمت سوخت عملا به‌عنوان مشکل‌سازترین عامل در زمان نگهداری خودرو شناخته می‌شود. این البته مشکلی جهانی است و شرکت‌های تولیدکننده خودرو در سرتاسر جهان سعی دارند محصولاتی طراحی و تولید کنند که سوخت کمتری مصرف می‌کنند.


 
خرید چنین محصولاتی در ایران با توجه به تعرفه‌های واردات برای هر کسی امکان‌پذیر نیست، پس سعی می‌کنیم در این مطلب به مواردی بپردازیم که می‌توانند در کاهش مصرف سوخت اتومبیل فعلی شما تاثیرگذار باشند. دانیال طالبیان، کارشناس مسائل فنی خودرو در این مطلب به نکاتی اشاره کرده که با رعایت آنها مصرف سوخت خودروهای تولید داخل کاهش پیدا می‌کند.

 
کاهش وزن خودرو

 
اولین و شاید مهم‌ترین

ادامه مطلب

نگهداری از خودرو و سرویس های دوره ای
     

 

روغن موتور

سرویس دوره ای بازدید و تعویض روغن موتور از مهمترین اولویت های نگهداری خودرو است . توصیه می شود مقدار روغن به طور مداوم بازدید شود و در صورتی که سطح روغن پایین تر از علامت min باشد ، حتماً مقداری روغن به آن اضافه کنید تا سطحش بین دو علامت روی گیج قرار گیرد . البته توجه داشته باشید که زیاد بودن روغن نیز به موتور آسیب می رساند . برای چک کردن روغن باید خودرو را روی زمین صاف پارک و صبر کنید تا سرد شود . سپس شاخص روغن را بیرون بکشید ، با دستمال آن را پاک کنید و دوباره در محفظه روغن قرار دهید و پس از چند ثانیه دوباره آن را بیرون بکشید . اگر روغن بین دو خط بالا و پایین بود ، مقدار روغن خودرو شما مناسب است . کم شدن روغن موتور یک امر عادی است و

ادامه مطلب



زبان: فارسی
نویسنده: سید محمد سعادت
نوع فایل: ZIP
تعداد صفحات: 11
حجم کتاب: 177 کیلوبایت
 
دانلود



شاخه: مهندسی مکانیک / خودرو
زبان: فارسی
نوع فایل: ZIP
تعداد صفحات: 155
حجم کتاب: 15.78 مگابایت

 

 

دانلود

نقشه الکتریکی خودرو

 

 

نصب سیستمهای صوتی در ماشین

 

توجه:در اشکال زیر فیوز آمپلی فایر رسم نشده.

 

 

دیاگرام پخش و تمام اتصالات آن
Head unit connections

 

کراس اوور الکترونیکی
Electronic crossover

 

 

 

لطفا به ادامه بروید

ادامه مطلب

 آموزش کامل برق اتومبیل


 

 زبان: فارسی  نویسنده: نا مشخص
 نوع فایل: ZIP
 تعداد صفحات: 155  ناشر: آی آر پی دی اف
 حجم کتاب: 15.78 مگابایت
توضیحات
آموزش کامل برق خودرو اسکن شده از کتاب هنرستان قدیم



IE:
 در صورت دانلود نشدن کتاب، بر روی دکمه Download راست کلیک کرده و گزینه ...Save Target As را انتخاب کنید.

Firefox: در صورت دانلود نشدن کتاب، بر روی دکمه Download راست کلیک کرده و گزینه ...Save Link As را انتخاب کنید.

بهترین نوع روغن موتور و بهترین زمان تعویض روغن برای ماشین شما کدام است؟

»» آشنایی با روغن موتور

روغن موتور چیست؟
روغن موتور از ترکیب روغن پایه نفتی به اضافه ادتیوها بدست می آید. وظایف مهم روغن موتور عبارتست از:
روانکاری(کاهش دهنده اصطکاک بین قطعات)، کاهش سایش قطعات موتور، شست و شوی داخل موتور و تمیز نگهداشتن قطعات داخل موتور از دوده و ترکیبات حاصل از تجزیه روغن و رسوبات بین قطعات، آب بندی کامل بین سیلندر و پیستون، خنک نمودن قطعات داخلی موتور، کارکرد بهینه قطعات،متحرک موتور در دماهای مختلف و محافظت قطعات موتور در مقابل خوردگی و ضربه گیری.

 

 
 
 
 
 
 لطفا به ادامه مراجعه نمایید 

ادامه مطلب

آشنايي با زمان تعویض روغنها و فیلتر خودروهاي سواري


بسته به این که چند وقت به چند وقت فیلتر هوا را عوض می‌کنید، برنامه های نگهداري خودرو متفاوت است. برای نمونه، در بیشتر موتورهای ...
 

موتورهای درون سوز یا احتراق داخلي برای انجام واکنش و احتراق به مخلوط سوخت و اکسید کننده یعنی هوا و اکسیژن نیاز دارند زیرا بدون مواد اکسیدکننده، سوخت هایی مانند بنزین و دیزل نمیتوانند بسوزند و به نیروی خیلی زیادی احتیاج دارند تا موتور را به راه بیندازند. در خودروهای مدرن، هوا باید قبل از این که وارد محفظه اتاق احتراق شود، تمیز باشد، زیرا در غیراین صورت و با وجود ذرات ریز داخل آن، موتور دارای نقص فنی شده و عملکرد ضعیف خودرو را به دنبال دارد و به سبب آن عمر خودرو کوتاه خواهد شد. به همين سبب، صافي ها يا فيلترهاي مختلفي در خودرو به كار ميرود. در اين مطلب به زمان مناسب تعويض روغن و فیلتر به استثناي روغن و فيلتر موتور پرداخته میشود.

 

به ادامه مطلب مراجعه نمایید

محسن ادیب

اگر روغن های كاركرده ای كه به طور نادرست در محیط زیست رها می شوند، با روشی مناسب و صحیح مدیریت شود، توانایی ذخیره روغن در حدود هزاران بشكه در روز افزایش می یابد. روغن كاركرده می تواند با استفاده از روش مناسب تصفیه شود و با روان كننده ها و روغن های سوختی مختلف فرآوری شده و در صنایع پالایش و پتروشیمی مصرف شود. این عمل علاوه بر منافع اقتصادی در حفاظت از محیط زیست و صرفه جویی در مصرف انرژی تاثیر بسزایی دارد.

● نكاتی در مورد تعویض روغن موتور
قبل از شروع این بحث لازم به یادآوری است كه انتخاب روغن موتور و زمان تعویض آن می بایست براساس توصیه های سازنده خودرو و اطلاعات ارایه شده در دفترچه راهنمای خودرو صورت گیرد. اگر تمایل دارید روغن موتور خود را تعویض كنید، به موارد زیر توجه كنید:

۱- قبل از اقدام به تعویض روغن خودرو، موتور آن را خاموش و چرخ ها را قفل و ترمز دستی را بكشید. برای جلوگیری از بروز هر گونه سوختگی مطمئن شوید كه موتور خیلی داغ نیست. سپس به توصیه های دفترچه راهنمای خودرو توجه كنید.

به ادامه بروید

ادامه مطلب

تعداد صفحات : 2

صفحه قبل 1 2 صفحه بعد