ﺟﺪول ﻋﻴﺐ ﻳﺎﺑﯽ ﺳﻴﺴﺘﻢ ﮐﻼچ روش رﻓﻊ ﻋﻴﺐ ﻋﻠﺖ اﺣﺘﻤﺎﻟﯽ 

 

فرمت : pdf

حجم : 1.6 mb

 

دانلود فایل

واتر پمپ چه وقت نیاز به تعویض دارد؟

واترپمپ یکی از مهمترین بخش‌های خودرو است و وظیفه آن این است که آب و ضد یخ را پیوسته در داخل موتور به حرکت در بیاورد تا موتور جوش نیاورد. وجود نشتی در واترپمپ یا نقص در عملکرد آن باعث می‌شود آسیب‌هایی جدی به موتور خودرو وارد بشود. به عنوان یک مالک خودرو، باید در نظر داشته باشید که واترپمپ به مراقبت احتیاج دارد و باید تشخیص بدهید چه زمانی به تعمیر یا تعویض نیاز دارد. وجود لک‌هایی از ضد یخ یا آب در زیر خودرو یا بالا رفتن آمپر آب همگی می‌توانند نشانه‌هایی از این باشند که واترپمپ باید تعویض بشود.

 

به ادامه بروید

واتر پمپ چقدر عمر می‌کند؟

واتر پمپ چقدر عمر می‌کند؟

معمولاً اجزاء کوچک موتور نادیده گرفته می‌شوند، ولی بسیاری از همین قطعات کوچک برای این که همه چیز به خوبی پیش برود، از اهمیت زیادی برخوردارند. واتر پمپ هم از آن قطعاتی است که در زمینه خنک کردن موتور نقش بسیار مهمی بازی می‌کند، ولی از یک واتر پمپ چقدر می‌توان انتظار کار کردن داشت؟ واتر پمپ پیوسته کار می‌کند و باعث می‌شود موتور بتواند حرارت بسیار زیادی که از فرایند احتراق ناشی می‌شود را تحمل کند. هنگامی که موتور روشن است، واتر پمپ آب و ضد یخ موجود در رادیاتور را درون سر سیلندر و پوسته موتور به گردش در می‌آورد تا دمای موتور پایین بیاید. بعد از این که مایع خنک کننده .......به ادامه بروید




ترموستات چيست؟چگونه کار مي کند؟

• یكی از قطعات خودرو است كه علاوه بر این که به موتور اجازه میده به سرعت گرم بشه، كنترل‌ دمای موتور خودرو رو به عهده داره .
براي عملکرد صحيح موتور ، دماي آن در حد معيني بايد باشد. ترموستات وسيله اي مکانيکي براي تنظيم درجه حرارت موتور اتومبيل است .اين وسيله بطور خودکار گرماي موتور را حدود 85 درجه نگه مي دارد .
ترموستات مسير ورود آب به رادياتور را بسته است و آب ايتدا همان مسيراطراف موتور را طي مي کند و وارد رادياتور نمي شود تا گرماي آن به 85 در جه برسد در اين حالت گرماي باعث فعال شدن ترموستات شده و جيوه اي که درون ترموستات است منبسط مي شود و مسير ورود آب به رادياتور را باز مي کند تا در جه حرارت بيشتر بالا نرود و با کم شدن دما ,دوباره ترموستات بسته مي شود.اين عمل پي در پي براي نگه داشتن حرارت موتور در دماي ايده آل تکرار مي شود.
در زمستان آبي که به رادياتور براي خنک شدن وارد مي شد به..............به ادامه بروید

وقتی آمپر آب ماشین بالا رفت چه کنیم؟

 

بالا رفتن آمپر آب ، رادیاتور ماشین

زمانی که آمپر آب ماشین در حالت عادی از مقدار مشخص شده هنگام روشن شدن فن بالاتر رفت و پس از مدتی به جای قبلی خود بر نگشت باید چه اقدامی کنیم تا جلوی بالا رفتن بیش از حد دمای آب گرفته شود؟

 

 اگر سیستم خنک کننده خودروی شما به درستی عمل نکند یا به اصطلاح موتور داغ کرده باشد بدان معنی است که گرمای حاصل از احتراق موتور به درستی انتقال نمی یابد و باعث آسیب رسیدن به اجزای داخلی موتور می شود. برای پیشگیری از بالا رفتن آمپر آب باید از سلامت کامل سیستم خنک کننده و داشتن مایع کافی در آن ....به ادامه بروید

ادامه مطلب

برق دزدی یعنی چی؟ + راه برطرف کردن آن

برق دزدی یه اصطلاح عامیانس به این منظور که یک وسیله ای در خودرو هست که وقتی خودرو خاموشه برق مصرف میکنه و باتری ماشین رو رو به نابودی و فنا میبره !
بیشترین علت برق دزدی رو تو 3 تا چیز دیدم
قفل مرکزی
ضبط
دزدگیر
ابتدا سر باطری مثبت را باز میکنیم و بین باطری و سر باطری آمپرمتر قرار میدیم تا ببینیم واقعا برقی مصرف میشه یا نه .به یک نفر میگیم آمپرمتر رو نگاه کنه و ما تک تک فیوزهارو میکشیم و جا میزنیم اگه آمپرمتر 0 رو نشون داد یعنی از اون فیوزه مشکل وجود داره !
یه مورد دیگه برق دزدی هم داریم که مربوط میشه به کویل و خرابی وایرها که جرقه مستقیم به بدنه میخوره و به شمع نمیرسه

البته این نکته رو هم اضافه کنم که دوستان راه هایی زیادی برای تشخیص برق دزدی وجود داره !

ار کسی راه های دیگه ای هم مد نظرش هست دریغ نکنه و اینجا مطرح کنه....با سپاس
منبع : ایرانیان تونیگ

باتری مناسب برای هر خودرو


انتخاب باتری برای هر خودرو موضوعی است که باید به آن توجه ویژه ای کرد.

=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=

پژو 206 ==> ولتاژ : ۱۲ ولت (v)

آمپرساعت : ۵۵ (ah)

حداکثر فضا برای باتری (طول×عرض×ارتفاع) : ۱۸ × 17 × 18 سانتی متر (cm)

-----------------------------

پژو 206 اس دی ==> ولتاژ : ۱۲ ولت (v)

آمپرساعت : ۶۰ (ah)

حداکثر فضا برای باتری (طول×عرض×ارتفاع) : ۱۸ × 17 × 18 سانتی متر (cm)

-----------------------------

پژو 207 ==> ولتاژ : ۱۲ ولت (v)

آمپرساعت : ۶۰ (ah)

حداکثر فضا برای باتری (طول×عرض×ارتفاع) : ۱۸ × 17 × 18 سانتی متر (cm)

-----------------------------

پژو 407 ==> ولتاژ : ۱۲ ولت (v)

آمپرساعت : ۷۴ (ah)

حداکثر فضا برای باتری (طول×عرض×ارتفاع) : ۲۰ × 18 × 28 سانتی متر (cm)

----------------------------

پژو 405 ==> ولتاژ : ۱۲ ولت (v)

آمپرساعت : ۷۴ (ah)

حداکثر فضا برای باتری (طول×عرض×ارتفاع) : ۲۰ × 18 × 28 سانتی متر (cm)

----------------------------

پژو پارس ==> ولتاژ : ۱۲ ولت (v)

آمپرساعت : ۷۴ (ah)

حداکثر فضا برای باتری (طول×عرض×ارتفاع) : ۲۰ × ۱۸ × ۲۸ سانتی متر (cm)

----------------------------

انواع پراید ==> ولتاژ : ۱۲ ولت ( v )

آمپرساعت : Ah ) 55 )

حداکثر فضا برای باتری (طول×عرض×ارتفاع): ۱۸ × 17 × 18 سانتی متر ( cm )
سایر خودرو ها در ادامه

 

پیشنهاد می کنم حتما این پست را مطالعه نمایید حتی اگر قصد خرید خودرو دست دوم را هم ندارید

 

راهنمای خرید خودروی دست دوم
 
 

اکنون که به آغاز سال تحصیلی وارد  می شویم ، بازار خرید و فروش خودرو هم دارد بر خلاف گرمی هوا ، رو به سردی می رود ، زیرا فرصت مناسبی برای خرید و یا فروش خودرو در این ماه از سال برای تمامی دارندگان و خریداران پیش می آید .

در ابتدای امر و قبل از آنکه وارد هر گونه بحثی بشویم باید به نکات و تعاریفی اشاره داشته باشیم تا بتوانیم به خوبی یک خودروی دست دوم را بشناسیم و بدانیم اصلا خودروی کار کرده و یا دست دوم چیست ؟

اصولا در بازار خودرو و نمایشگاه داران خودرو ، به خودرویی که کارکرد ۸۰ کیلومتر و یا کمتر را داشته باشد ، خودروی صفر می گویند ، حال اگر خودرویی بیش از این میزان کارکرد داشته از نظر ایشان خودروی دست دوم بوده و قیمت گذاری را بر روی این خودرو بر اساس اینکه خودروی کار کرده است ، انجام می دهند .

به ادامه بروید 

  راهنمای خرید خودروی دست دوم

  راهنمای خرید خودروی دست دوم

ادامه مطلب

ترمز ABS

 امروزه با پیشرفت زیادی که در الکترونیک و کاربرد تراشه های نیمه هادی بوجود آمده است تحول بزرگیدرهدایت خودرو و ترمزهای آن رخ داده است که استفاده از ترمزهای ABS یکی از انهاست .

همه کسانی که تجربه ممتد رانندگی با اتومبیل به خصوص در جاده های خیس و لغزنده را دارند به خوبی میدانند که در این شرایط چقدر کنترل خودرو مشکل است و تا چه اندازه خطر سر خوردن و به خصوص هنگامترمزهای ناگهانی وجود دارد که کمترین نتیجه آن پرتاب خودرو به بیرون جاده است .

 

 

ادامه مطلب

لغزش کلاچ(بکسواد):

 

كلاچ خودرو

 

زمانی که صفحه کلاچ بین فلایویل ودیسک کلاچ بلغزد وضعیت بکسواد پیش خواهد امد که علائم زیر را در پی خواهد داشت:

1.سرعت خودرو مطابق با دور موتور در حین شتاب سریع افزایش پیدا نمیکند.

2.بوی سوختگی از کلاچ به مشام میرسد.

3.هنگام حرکت در جاده های شیب دار –سربالایی-توان خروجی کاهش میابد.

این عیب را در حالت توقف و در تعمیرگاه نیز میتوان تشخیص داد.روش معمول به شرح زیر است:

ادامه مطلب

آموزش روش‌های هواگیری رادیاتور خودرو

برای هواگیری رادیاتور خودرو بسته به اینکه سیستم خنک‌کننده دارای منبع کمکی انبساط باشد یا خیر، دو روش وجود دارد.

Description: هواگیری رادیاتور با منبع انبساط

ادامه مطلب

متاسفانه بيشتر رانندگان به كمك فنرها كه يكي از اساسي ترين قسمت ايمني خودرو است; اهميتي به نقايص ان نمي دهند وبيشتر توجه انان به ترمزها ;لاستيكها;كمربند ايمني چرخها; فرمان و اخرين قسمت كمك فنر را مورد بازديد قرار مي دهند.در صورتيكه كمك فنر نقش بسيار ارزنده ائي در ايمني خودرو دارد.

 

جالب است بدانيم در صورت خرابي كمك فنرها ضريب فرسودگي ساير قطعات خودرو نیز افزايش می یابد. اين قطعات شامل:1-فنر تعليق  2-جعبه فرمان  3-ديفرانسيل  4-لاستيك چرخها   5-بلبرينگ چرخها  6-بوشهاي لاستيكي سيستم تعليق  7-گيربكس   8-سيستم تعليق   9-مجموعه سيبكهاي فرمان

لذا به منظور ایمنی بیشتر اطلاعات ذیل میتواند دید بهتری در خصوص شناخت وتشخیص خرابی های کمک فنر ارائه نماید.

۱-اگر كمك فنر نشتي دارد حتما بايد كمك فنر تعويض گردد.

۲-بالا و پايين رفتن خودرو به خصوص اگر جاده ناهموار باشد و يا شيرجه رفتن خودرو در حين ترمزهاي شديد ممكن است به دليل خرابي كمك فنرها باشد.

۳-اگر در سر پيچ; خودرو بيش از حد بپيچد به نحوي كه راننده براي كنترل ان بايد تلاش بيشتري كند اين روند مي تواند از خرابي كمك فنر باشد.

۴-اگر چرخها روي جاده برقصند و يا بالا و پايين روند ممكن است از فرسودگي فنرها و كمك ها باشد.

۵-اگر خودرو روي جاده حالت بي ثباتي پيدا كند ممكن است از فرسودگي از كمك فنرها باشد. .و اين امر ايمني اتومبيل را شديدا تهديد مي كند. 

۶-اگر بوشهاي محل نصب كمك فنر ترك خوردگي و يا تغيير شكل داده اند باعث سرو صدا در سيستم تعليق به خصوص در موقع شتاب گرفتن; ترمز كردن ويا عبور از ناهمواريهاي   سطح جاده مي شود. بنابراين هرچه زودتر نسبت به تعويض بوشها اقدام شود.در غير اين صورت ايمني خودروبه شدت كاهش پيدا مي كند. 

7.باركردن خودرو بيش از ظرفيت ان عامل مهمي در ضيعف شدن سيستم تعليق منجمله كمك فنرها مي شود.به خصوص زماني كه حركت اتومبيل در ناهمواريهاي جاده قرار بگيرد. واگر سرعت متناسب با جاده و بار نباشد باعث شكسته شدن اتصالات مي شود. در نتيجه ناامن بودن خودرو و سرنشينان حتمي است.

۸-اگر اتومبيل شما به يك سمت كشيده مي شود سيستم تعليق را كه شامل تايرها; فنرهاو كمك فنرهاست توسط افراد مجرب مورد بازديد قرار دهيد تا نسبت به تعمير و تنظيم هندسه چرخها با دستگاه الكترونيك اقدام شود.

۹-تايرهاي فرسوده و جويده شده نشانگر عيب در سيستم تعليق به خصوص در كمك فنرهاست كه پس از ازمايشات  نسبت به تعمير و يا تعويض انها اقدام شود.

 

آنچه که امروزه به وفور در کوچه و خیابان دیده می‌شود، سیل خودروهایی است که ارتفاع به‌شدت پایینی دارند و گاهی نیز صدای بلندی از آن‌ها به گوش می‌رسد! این تب ارتفاع زدن، از پیکان جوانان تا ماکسیما و حتی خودروهای بالاتر را نیز در برگرفته است!


این پدیده‌ی نه چندان قدیمی، اختصاص به جوانان ندارد و بعضاً افراد میان‌سال به بالا نیز درگیر آن می‌باشند! البته از آنجایی که تیونینگ موتور و اجزای فنی خودروها در کشورمان چندان رایج نیست، افراد مجبورند به ارتفاع زدن و امثالهم اکتفا نمایند. البته به این پدیده القاب دیگری نیز داده‌اند که ما ضرورتی برای بیان آن‌ها نمی‌بینیم!

این پدیده در کشورهای خارجی به صورت علمی و معتبر پیگیری می‌شود تا جایی که بعضاً فستیوال‌های اختصاصی مانند نیز هر ساله برگزار می‌شود. البته لازم به ذکر است که برخی از جوانان نیز به صورت بسیار افراطی این کار را انجام می‌دهند، تا جایی که یک قوطی کبریت نیز در زیر رکاب خودرو جای نمی‌گیرد!


راه‌های زیادی برای این کاهش ارتفاع خودرو وجود دارد که ارزان‌ترین آن‌ها که غیراستانداردترین مورد نیز می‌باشد، این است که فنر لول کمک‌فنر را ببرید و بدین طریق از ارتفاع خودروی خود بکاهید!


روش دیگری که وجود دارد، این است که به‌اصطلاح کمک‌فنر خودروی خودتان را پیچ و مهره‌ای کنید، در این روش داخل فنر را با روغن مخصوصی پر می‌کنند و به همین خاطر شما کمک‌فنر نرم‌تری خواهید داشت. البته ارتفاع خودرو کاهش نمی‌یابد و برای کاهش ارتفاع باید فنر لول کمک‌فنر را عوض نمایید.


در نهایت می‌رسیم به علمی‌ترین و استانداردترین روش که البته هزینه‌ی نسبتاً بالایی دارد و آن چیزی نیست جز عوض کردن کمک‌فنرهای استاندارد خودرو با نمونه‌های اسپرت و کوتاه. کمپانی‌های مختلفی در این باره وجود دارند که از مشهورترین آن‌ها می‌توان به Accu air و Ksport و … اشاره کرد.

اما سؤال اصلی اینجاست، هدف از این کار چیست؟ به نظر می‌رسد که هدف جوانان امروزی از این کار در درجه‌ی اول زیبایی و بعد از آن مواردی مانند افزایش هندلینگ و نظایر آن باشد. البته در اکثر اوقات نتیجه‌ی چندان جالبی به دست نمی آید زیرا نرمی سواری خودرو تا حد زیادی کاهش می‌یابد و فرد عطای زیبایی خودرویش را به لقایش می‌بخشد!


علاوه بر مورد بالایی که ذکر گردید، افزایش استهلاک خودرو به خصوص در محور جلو و استهلاک جلوبندی نیز قابل ذکر است. البته این مورد به دلیل اسفالت خیابان‌ها نمود بیشتری دارد. با وجود این موارد، هر روز به شمار افرادی که ارتفاع خودروی خود را کاهش می‌دهند افزوده می‌شود. از دیگر معایب کم کردن بیش از حد ارتفاع خودرو می‌توان به سروصدا افتادن زودتر خودرو، برخورد سنگریزه و مواردی از این قبیل به خودرو و تحت‌فشار بودن سیستم زیربندی و فنربندی خودرو اشاره نمود.


موضوع جالب دیگری که باید به آن اشاره کرد، فروش این خودروها است! از آنجایی که نگارنده کم‌وبیش با بازار خودرو آشنا می‌باشد می‌توان گفت که این خودروها در میان قشر عادی و معمولی، خریدار چندانی نخواهد داشت! شاید بتوانید خودروی خود را به جوانی که دنبال این‌گونه خودروها می‌گردد بفروشید!

البته کم کردن اصولی و استاندارد ارتفاع برای خودرو، مزایایی هم دارد که شامل هدایت‌پذیری و فرمان پذیری بهتر، تعادل بیشتر و… می‌باشد.


در نهایت انتخاب با شماست! ماشین استاندارد را ترجیح می‌دهید یا یک “خزنده “را؟!

البته سعی کنید به این سؤال زمانی جواب دهید که با یک خودروی ارتفاع زده از یک سرعت‌گیر عبور نمی‌کنید یا با این خودرو به مسافرت نمی‌روید! چون مطمئنا بر روی جوابتان تأثیر گذار خواهد بود!

ادامه مطلب

 

مفهوم اعداد روی لاستیک خودرو

 

برای مشاهده توضیحات به ادامه بروید

ادامه مطلب

 

برای مشاهده مراحل به ادامه مراجعه نمایید

ادامه مطلب

عیب يابي سیستم سوخت رسانی:

1.فلوت کردن کاربراتور(سرریز شدن):

اولین علت:گیر کردن سوزن شناور به علت عیور مواد خارجی موجود در سوخت.

برطرف کردن عیب:سوزن شناور را پیاده کرده و ان را کاملا تمیز کنیم.

دومین علت:کثیف بودن صافی بنزین.

برطف کردن عیب:صافی بنزین را پیاده و ان را کاملا تمبز کنیم.

سومین عیب:بالا بودن سطح سوخت پیاله.

برطرف کردن عیب:سطح ... به ادامه بروید

عیب یابی سنسورهای خودرو از روی شکل ظاهری

سنسور دور موتور:
1- روشن نشدن خودرو به دلیل ارسال نشدن سیگنال ها به ECU برای پاشش سوخت
2- نمایش ناصحیح دور موتور خودرو در زمان روشن بودن ماشین.
3- ایجاد حالت CUT OFF قبل از رسیدن دور موتور به رد لاین.
4- ثابت ماندن یا حرکت نکردن دور سنج از یک دور موتور مشخص.

سنسور فشار هوای ورودی:
در خودرو های انژکتوری که مجهز به سنسور اکسیژن نمیباشند با از کار افتادن این سنسور بد کار کردن موتور خودرو به وضوح قابل مشاهده و حس

راه تشخیص یک لاستیک تازه تولید شده با لاستیک انباری 

از دغدغه ها ونگرانی ها رانندگان در زمان خرید لاستیک، خرید یک لاستیک تازه تولید شده است.

متاسفانه در کشور ما لاستیکهای خارجی بیشماری وجود دارد که بیش از پنج سال از تاریخ ساخت انها گذشته است.این مورد برای لاستیکهای ساخت داخل کمتر وجود دارد.

خطرات این لاستیکها با توجه به شرایط اب و هوائی گرم و جاده های پر دست انداز،رعایت نکردن سرعت مطمئنه و خانواده های پر جمعیت و تکمیل ظرفیت کامل خودرو توسط افراد خانواده،  ... باعث ناامنی استفاده از این لاستیکها در جاده های کشور به خصوص در زمان مسافرت و استفاده از خودرو در مدت زمان و ساعت بیشتر می گردد.

این لاستیکها که در بازار به اصطلاح لاستیک انباری شناخته می شونند.به دلایل مختلفی نظیر توقیف محموله های قاچاق، عدم فروش در یک کشور به دلایل مختلف و انتقال انها به یک کشور ثالث و یا لاستیکهائی که در یک سری ساخت در کارخانه مشکل فنی داشته که توسط تولید کنندگان به کشورهای جهان سوم قاچاق می گردنند.و دلایل بسیار دیگر که فقط سازندگان از ان باخبر هستند.

این لاستیکهای انباری توسط فروشندگان جزئی با قیمتی در حدود ده الی بیست هزار تومان کمتر از لاستیکهای تازه تولید شده از عمده فروشان لاستیک خریداری می گردد.در زمان خرید فروشندگان از وضیعت انباری بودن ان اطلاع می یابند.متاسفانه این صداقت در زمان فروش به مشتریان وجود ندارد و بدون اطلاع به مشتری و با همان قیمت لاستیک تازه تولید شده به مشتری از همه جا بیخبر فروخته می شود.

این لاستیکهای انباری هیچ تفاوت ظاهری با یک لاستیک تازه تولید شده ندارند. وازنظر شکل ظاهری نمی توان تشخیص انباری بودن ان را داد.سازندگان خودرو جهت مشخص نمودن زمان تولید لاستیک ملزم به ثبت تاریخ ساخت هستند.

 متاسفانه این تاریخ به گونه ائی برلاستیک درج شده که توسط مصرف کننده به راحتی قابل تشخیص نیست.با مطالعه مطلب ذیل به راحتی میتوانید زمان تولید لاستیک را متوجه شوید.در جداره بیرونی لاستیکها یک عدد چهار رقمی درج شده است که مشخص کننده زمان تولید ان است. این عدد بر اساس سال تولید و تعداد هفته است. دو رقم اول تعداد هفته و دو رقم اخر سال تولید را نشان می دهد.

فرضا درج عدد 1607بر روی یک لاستیک یعنی این لاستیک در هفته شانزدهم سال 2007 تولید شده است.اگر این عددسه رقمی باشد به معنای تولید قبل از سال 2000 می باشد

http://www.tehrantire.com/index.php/articles/54-1387-08-08-09-06-53

 

 

روش عیب یابی کولر خودرو

روش عيب يابي سيستم كولر:
مشكل: هواي خروجي از كانال هاي كولر به اندازه كافي خنك نيست.
علت ها:
1- دريچه ورودي هواي خارج خودرو باز است.
روش اصلاح: دريچه را ببنديد.
2- تسمه كمپرسور خوب سفت نيست و لغزش دارد.
روش اصلاح: يا تسمه را تعويض كنيد و يا اگر سالم است آنرا به اندازه كافي سفت كنيد.
3- شير آب رادياتور بخاري باز است.
روش اصلاح: شير آب بخاري را ببنديد و در صورتي كه در خودرو شيري به اين منظور پيش بيني نشده شيلنگ آب بخاري را با پوسته موتور يكسره كنيد.
4- دريچه بخاري باز است.
روش اصلاح: دريچه بخاري را ببنديد.
5- پره هاي كندانسور توسط ذرات ريز مسدود گشته.

 

...............


تنظیم دستی چراغ های جلو:

 

قبل از هر چیز باید باد لاستیک های خودرو را تنظیم کنیم.برای تنظیم نور بالا و پایین باید از پیچ های تنظیمی که در پشت کاسه چراغ ، چراغ های جلوی خودرو قرار دارد استفاده کنیم.برای شروع کار باید خودرو را در مقابل دیوار سفیدی با فاصله تقریبی 5/7 متر پارک کنیم.سپس فاصله زمین تا چراغ ها را در خودرو اندازه گرفته و روی دیوار علامت بزنیم هم چنین فاصله بین دو چراغ را نیز اندازه گرفته و روی دیوار علامت بزنیم.

بعد از این کار نور بالا را روشن می کنیم نقطه ای که بیشترین میزان درخشندگی را دارد باید روی دو نقطه علامت خورده بر روی دیوار باشد.در صورت عدم تنظیم بودن نور باید با پیچاندن پیچ های تنظیم نقاط تابیده شدن نور را به سمت بالا و پایین و یا چپ و راست منتقل کرد تا درخشندگی صحیحی داشته باشیم.معمولا پیچ ها به این صورت هستند که یک پیچ برای تنظیم نور به بالا و پایین و یک پیچ برای تنظیم نور به چپ و راست رفتن نقاط نور به کار می روند.

چون نور بالا و پایین در قالب یک لامپ دو کنتاکت تولید می شود پس با تنظیم نور بالای خودرو نورپایین نیز خود به خود تنظیم می گردد.

متاسفانه در کشور ما لاستیکهای خارجی بیشماری وجود دارد که بیش از پنج سال از تاریخ ساخت انها گذشته است.این مورد برای لاستیکهای ساخت داخل کمتر وجود دارد.

خطرات این لاستیکها با توجه به شرایط اب و هوائی گرم و جاده های پر دست انداز،رعایت نکردن سرعت مطمئنه و خانواده های پر جمعیت و تکمیل ظرفیت کامل خودرو توسط افراد خانواده، ... باعث ناامنی استفاده از این لاستیکها در جاده های کشور به خصوص در زمان مسافرت و استفاده از خودرو در مدت زمان و ساعت بیشتر می گردد.

این لاستیکها که در بازار به اصطلاح لاستیک انباری شناخته می شونند.به دلایل مختلفی نظیر توقیف محموله های قاچاق، عدم فروش در یک کشور به دلایل مختلف و انتقال انها به ی

ک کشور ثالث و یا لاستیکهائی که در یک سری ساخت در

ادامه مطلب

چگونه با خودرو صفرکیلومتر رانندگی کنیم؟
     

قبل و بعد از تحویل خودرو

وقتی مشتری برای تحویل خودرو مراجعه می کند باید به چند نکته توجه داشته باشد. مهندس فریبرز زینالی، مدیر مهندسی خودروی شرکت خدمات پس از فروش ایران خودرو ضمن تائید این موضوع می گوید: خودروهایی که به مشتری تحویل داده می شود باید فرآیند موسوم به PDS یا Pre Delivery Service را پشت سر گذارد. این فرآیند به این معنی است که پیش از تحویل خودرو به مشتری، مجموعه ای از فعالیت ها و کارکردهای خودرو در بخش های عملکردی خودرو مورد بررسی قرار می گیرد تا مطمئن شویم خودرو با عملکرد کامل و صحیح در اختیار مشتری قرار می گیرد. فرآیند دیگری وجود دارد که تحت عنوان Handover از آن نام برده می شود. به این معنی که مشتری به مدت 30 تا 40 دقیقه در زمی

ادامه مطلب

 

مصرف سوخت خودرو را چگونه کاهش دهیم؟
     

سال‌ها پیش تنها دغدغه مردم برای خرید اتومبیل به قیمت آن ارتباط پیدا می‌کرد. در سال‌های اخیر اما دیگر قیمت خرید اتومبیل به‌عنوان تنها فاکتور مهم در خرید به شمار نمی‌رود.

افزایش نرخ قیمت سوخت عملا به‌عنوان مشکل‌سازترین عامل در زمان نگهداری خودرو شناخته می‌شود. این البته مشکلی جهانی است و شرکت‌های تولیدکننده خودرو در سرتاسر جهان سعی دارند محصولاتی طراحی و تولید کنند که سوخت کمتری مصرف می‌کنند.


 
خرید چنین محصولاتی در ایران با توجه به تعرفه‌های واردات برای هر کسی امکان‌پذیر نیست، پس سعی می‌کنیم در این مطلب به مواردی بپردازیم که می‌توانند در کاهش مصرف سوخت اتومبیل فعلی شما تاثیرگذار باشند. دانیال طالبیان، کارشناس مسائل فنی خودرو در این مطلب به نکاتی اشاره کرده که با رعایت آنها مصرف سوخت خودروهای تولید داخل کاهش پیدا می‌کند.

 
کاهش وزن خودرو

 
اولین و شاید مهم‌ترین

ادامه مطلب

تعداد صفحات : 2

صفحه قبل 1 2 صفحه بعد